Ako je to so zárukou?

Záruka je úplne rovnaká ako v kamenných predajniach. Zákonom daná minimálna záruka je 2 roky, na niektoré produkty však môže byť aj predĺžená záruka, pri týchto produktoch je to vždy jasne vyznačené.

Ako je to s prepravou a platbou?

Máte tri možnosti pri preprave aj pri platbe 4. Buď je po dohode možné si tovar vyzdvihnúť osobne u nás na sklade, vtedy je platba v hotovosti alebo kartou. Alebo si môžete vybrať medzi prepravou kuriérskou firmou EMS. Platbu v takom prípade môžete zrealizovať cez bankový účet,kartou alebo na dobierku kedy platíte v hotovosti kuriérovi.

Vaše osobné údaje

V našej firme chránime Vaše súkromie. Aby sme Vám mohli poskytnúť všetky služby, potrebujeme o Vás vedieť základné informácie. Niektoré z nich majú povahu osobných údajov v zmysle Zákona č. § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v informačných systémoch. My sa týmto zákonom pri používaní Vašich údajov riadime.

Pri nakupovaní je potrebné poskytnúť nasledovné informácie o Vás:

Meno a priezvisko, presná adresa vrátane krajiny (resp. adresa, ktorá ma byť uvedená na faktúre) Vaša e-mailová adresa (slúži na Vašu identifikáciu v systéme a na komunikáciu s Vami) voliteľne ďalšie adresy (ak si želáte doručiť zásielku na inú adresu ako je fakturačná) telefónne číslo (pre rýchlejší kontakt s Vami) ak nakupujete ako firma / živnostník, naviac: obchodný názov, IČO a IČ DPH (pre vystavenie faktúry a správne zaúčtovanie)

Tieto údaje sú uchovávané v chránenej databáze na serveri. Tieto údaje sú taktiež nutné pre náš účtovný a fakturačný systém. Pri nákupe nie je povinná registrácia, zaregistrovať sa však môžete, registrácia urýchli váš ďalší nákup, ak si želáte zmazať vašu registráciu požiadajte nás o to e-mailom.

V našom obchode nezadávate žiadne informácie, ktoré by sa priamo týkali práce s peniazmi na Vašich účtoch. Všetky v súčasnosti ponúkané formy elektronického bankovníctva (platenia za tovar cez internet) sú realizované priamo na stránkach Vašej banky, ktorá nám poskytne jedine informáciu o úspešnosti či neúspešnosti platby a Vaše meno, prípadne číslo účtu (aby sme vedeli platbu identifikovať a v prípade potreby vrátiť). V žiadnom prípade sa nedozvieme žiadne ďalšie informácie, ako Vaše prihlasovacie údaje alebo zostatok na Vašom účte.

Počas Vašej návštevy sú na našom serveri uchovávané dočasné informácie, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie obchodu (napr. čo ste vložili do nákupného košíka, kedy ste na stránku prišli, odkiaľ ste na stránku prišli).

Kedykoľvek po prihlásení sa na stránke si môžete svoje osobné údaje skontrolovať a v prípade potreby zmeniť.

Vaše osobné údaje nezverejňujeme, nesprístupňujeme, neposkytujeme žiadnym iným subjektom, s výnimkou organizácií, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie Vašej objednávky. Sú to najmä banky (v niektorých prípadoch poskytnutie Vášho mena), doručovateľské služby (adresa na dodanie). Tieto údaje sú však vždy poskytnuté jednorázovo pre vybavenie Vašej konkrétnej objednávky. Databázu osobných údajov chránime pred ich poškodením, zničením, stratou a zneužitím.

Prevádzkovateľ môže tretím stranám alebo verejnosti poskytnúť súhrnné štatistické informácie o zákazníkoch, návštevnosti, obrate a ďalšie údaje, avšak na základe nich nie je možné nijakým spôsobom identifikovať jednotlivých zákazníkov.

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

Čl. I. ÚVODNÉ USTANOVENIA

Tieto všeobecné obchodné podmienky / ďalej len VOP/ platia pre nákup v internetovom obchode, ktorého prevádzkovateľom je spoločnosť Petris – Slovakia s. r. o., Piaristická 16, 94901, Nitra, zapísaná v obch. registri vložka č. 24370/N (ďalej len predávajúci) a pre zmluvy uzatvorené prostredníctvom systému elektronického obchodného domu spoločnosti Petris – Slovakia s. r. o., Piaristická 4605/16, 949 01, Nitra (ďalej len „systém”). VOP bližšie vymedzujú a upresňujú práva a kompetencie predávajúceho a jeho kupujúcich a sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, pokiaľ sa zmluvné strany výslovne nedohodli na odchylnej úprave.

Prevádzkovateľ internetového obchodu www.gunbroker.sk týmto prehlasuje, že s osobnými údajmi svojich zákazníkov nakladá v zmysle Zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov. Predaj tovaru prostredníctvom internetu sa riadi najmä zákonom č. 22/2004 Z.z. a zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Pre účely týchto VOP sa za kupujúceho považuje každý kupujúci, nielen spotrebiteľ. Čl. II.

Orgán dozoru:

Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj 
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50  Nitra 1   
Odbor výkonu dozoru 
tel. č. 037/772 02 16  
fax č. 037/772 00 24

Čl. II. INFORMÁCIE POSKYTOVANÉ PRED UZATVORENÍM ZMLUVY: 

Spoločnosť Petris – Slovakia s. r. o. so sídlom Piaristická 4605/16, 949 01, Nitra , Prevádzka : GUNBROKER, Mostná 56, 949 01 Nitra, týmto v súlade s sut. § 3 ods.1. zák.č. 102/2014 Z.z. pred uzatvorením zmluvy uzavretej na diaľku podľa tohto zákona poskytuje na svojej stránke nasledujúce informácie:

1/ Hlavné vlastnosti tovaru sú uvedené na stránke e-shopu pri popise a špecifikácii tovaru v náhľade jednotlivého tovaru. Špecifikácia tovaru sa súčasne nachádza v objednávke vyhotovenej podľa VOP .

2/ Predávajúcim je spoločnosť Petris – Slovakia s. r. o. so sídlom Piaristická 4605/16, 949 01, Nitra , Prevádzka : GUNBROKER, Mostná 56, 949 01 Nitra

3/ Kontaktné údaje predávajúceho sú nasledovné: telefónne číslo:+421 908 600 222, e-mail: petris@petris.sk

4/ Reklamácie tovaru, sťažnosti alebo iné podnety možno podať na adrese predávajúceho uvedenej v bode 2/. Reklamácie možno súčasne uplatniť v autorizovanom servise (podľa oznamu v záručnom liste , alebo na webovej stránke uvedenej v bode 2/ a to postupom podľa čl. IX. VOP.

5/ Cena tovaru vrátane 20% DPH je uvedená pri popise a špecifikácii jednotlivého tovaru a po vložení tovaru do košíka je súčasne celková cena tovaru vrátane DPH uvedená v objednávke tovaru. K celkovej kúpnej cene tovaru v závislosti od kupujúcim vybraných možností môžu byť započítané náklady na dopravu, dodanie tovaru, poštovné a pod. v zmysle čl. V. VOP.

6/ Platobné podmienky sú uvedené ďalej v čl.V. VOP, dodacie podmienky sú uvedené vo VOP v článku VI. predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Informácie o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií sú uvedené v článku IX. VOP. Informácie o postupoch uplatňovania a vybavovania sťažností a podnetov v súvislosti s ochranou osobných údajov sú uvedené v článku X. VOP.

7/ Všetky informácie o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy sú uvedené v článku VIII. VOP. Okrem informácií uvedených v článku VIII. predávajúci súčasne poskytuje kupujúcemu nasledujúce poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy podľa a poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy priamo na webovej stránke.

8/ Predávajúci týmto informuje kupujúceho, že ak odstúpi od zmluvy uzatvorenej v zmysle týchto VOP, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a to v zmysle ustanovenia § 10 ods. 3 prvá veta zákona č. 102/2014 Z. z., podľa ktorého pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a tiež náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

9/ Informácie o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru sú uvedené v článku IX. VOP.

10./ Predávajúci prehlasuje, že nie je viazaný žiadnym kódexom správania.

Čl. III. – OBJEDNÁVKA A UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

1. Všetky objednávky podané prostredníctvom internetovej predajne predávajúceho sú považované za záväzné. Objednávka urobená kupujúcim na základe týchto VOP je objednávka, na základe ktorej vzniká kupujúcemu povinnosť zaplatiť kúpnu cenu a ktorej uplatnením kupujúci výslovne potvrdzuje, že bol s touto povinnosťou oboznámený.

2. Objednávka je súčasne návrhom kúpnej zmluvy. Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho. Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená objednávka, nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy. Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.

3. Predávajúci následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola objednávka kupujúceho akceptovaná. Informácia obsahuje názov a špecifikáciu tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.

4. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých registračným formulárom predpísaných údajov a náležitostí a odsúhlasenie obsahu objednávky. Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v registračnom formulári.

Daňový doklad (faktúra) a v prípade potreby aj záručný list sú dodávané spolu s tovarom. Pri osobnom odberu tovaru si tieto doklady prevezme kupujúci osobne spolu s tovarom.

5. Po odoslaní záväznej objednávky bude predávajúci v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.

6. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru s odkladacou podmienkou úplného zaplatenia kúpnej ceny spolu s nákladmi predávajúceho spojených s predajom, ktoré znáša kupujúci tj. vrátane poštovného resp. iného obdobného poplatku.

7. Pri produkte, o ktorý má kupujúci záujem je potrebné stlačiť tlačidlo “Pridať do košíka”, tento produkt sa následne pridá do nákupného košíka. Po ukončení výberu produktov do košíka, môže kupujúci prejsť k vyplneniu doručovacej adresy a spôsobu doručenia a platby tlačidlom “Prejsť k objednávke”. V tomto kroku je postupne možné vybrať spôsob platby a spôsob doručenia. Následne je potrebné zadať základné informácie ako sú : adresa, e-mail a podobne aby objednaný tovar mohol byť riadne doručený. Ďalším krokom je potrebné aktivovať/stlačiť tlačítko „ objednávka s povinnosťou platby „ a následne tlačítko “Potvrdiť objednávku” čím je objednávka tovaru ukončená. Potvrdením objednávky kupujúci zároveň vyhlasuje, že pred jej vyplnením a odoslaním sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, s platobnými podmienkami, záručnými podmienkami a a podmienkami odstúpenia od kúpnej zmluvy a že v celom rozsahu s nimi súhlasí.

8. Potvrdenie o objednávke predávajúci bezodkladne po jej doručení zašle na email, ktorý uvedený v registrácii. O stave objednávky je kupujúci informovaný prostredníctvom emailu. V prípade, že sa objednávku nepodarí urobiť, je možné zaslať ju prostredníctvom emailu na adresu petris@petris.sk (nezabudnite pripísať všetky detaily týkajúce sa objednávaného tovaru, Vašu dodaciu adresu a kontakt na mobilný telefón).

9. Kupujúci má právo stornovať objednávku do 24 hodín od objednania, a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky, na tovar vyrobený podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa. Takúto storno objednávku považuje predávajúci za zrušenú. Pri zrušení objednávky je potrebné uviesť číslo objednávky, meno a e-mail resp. kontakt. V prípade zrušenia objednávky neúčtuje predávajúci kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so stornom objednávky. V prípade, že kupujúci použil ako formu platenia “platba na účet spoločnosti”, predávajúci vráti finančné prostriedky bankovým prevodom na účet kupujúceho a to do 14 dní, tj. rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Predávajúci nie je však povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

10. Objednávka urobená kupujúcim v zmysle týchto VOP je objednávkou, ktorej súčasťou je povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu.

Čl. IV. – PREDAJ TOVARU DO ZAHRANIČIA

1. Našli ste na našej stránke výrobok, ktorý by ste si chceli kúpiť, ale momentálne sa nachádzate alebo žijete v zahraničí? Naším úsilím je vyhovieť želaniam všetkých kupujúcim bez ohľadu na miesto dodania tovaru. V prípade, že je to mimo územia SR, riešime platobné a dodacie podmienky individuálne v závislosti od miesta vášho pobytu a od veľkosti a hmotnosti objednaného tovaru.

2. Dôležitou informáciou pre zahraničných kupujúcich je cena za dopravu. Táto suma je určovaná individuálne v závislosti od celkovej ceny objednávky, veľkosti, objemu a miesta dodania tovaru. Túto informáciu Vám, samozrejme, vieme poskytnúť ešte pred samotnou objednávkou. V prípade, že tieto dodacie podmienky akceptujete, nebráni nám už nič v úspešnej realizácii obchodu. Tovar do zahraničia zasielame prostredníctvom kuriéra UPS. Pri doručení do ČR platíte cenu tovaru a dopravu kuriérskou službou v prepočte na Kč podľa aktuálneho kurzu Národnej banky Slovenska (www.nbs.sk).

3. Poštovné do zahraničia sa počíta individuálne a vychádza z aktuálnych cien stanovených prepravcami tovaru do zahraničia, o ktorých budete informovaný a ktoré z našej strany nie sú žiadnym spôsobom navyšované, ani inak menené.

Čl. V. – PLATBY ZA TOVAR , DOPRAVA A POPLATKY:

a/ Prevodným príkazom na účet predávajúceho

b/ Dobierkou

c/ Osobný odber

d/ Kartou

POŠTOVNÉ – SLOVENSKO 

PETRIS – SLOVAKIA s.r.o., Piaristická 4605/16,  949 01, Nitra. Vami objednané produkty budú doručené kuriérom EMS. Snažíme sa, aby aj poštovné bolo pre Vás čo najvýhodnejšie.Dobierkou kuriérom EMS s doručením do 24 – 78 hodín počas pracovných dní od expedície z nášho skladu – 4,80 EUR S DPH pri výške objednávky do 150 Eur s DPH, nad 150 Eur s DPH je poštovné grátis (zaplatíte pri prevzatí tovaru priamo prepravcovi). Pri objednávke, kde hmotnosť tovaru bude vyššia ako 10 kg, bude cena prepravy vypočítaná osobitne so zohľadnením aktuálnych cien stanovených prepravcami tovaru, o ktorých budete informovaný a ktoré z našej strany nie sú žiadnym spôsobom navyšované, ani inak menené. Pre objednávky s hmotnosťou vyššou ako 10kg neplatí akcia prepravy zdarma.

Hotovostne v sídle spoločnosti na základe faktúry a vystaveného príjmového peňažného dokladu bez poštovného 

Ceny tovaru určené v našom internetovom obchode sú uvedené s DPH a sú konečné, je však potrebné pripočítať k nim vyššie uvedené náklady na dopravu- poštovné, resp. poplatky za kuriérsku službu. Internetový obchod nevyžaduje žiadne iné poplatky spojené s realizáciou objednávky. Konverzný kurz je € = 30,1260 SKK. Uvedené ceny platia iba pre odoslanie obyčajných zásielok na Slovensko a pri poslaní celej objednávky v jednej zásielke. Pri rozdelení objednávky a jej poslaní vo viacerých zásielok môže byť celkové poštovné vyššie so zohľadnením aktuálnych cien stanovených prepravcami tovaru, o ktorých budete informovaný a ktoré z našej strany nie sú žiadnym spôsobom navyšované, ani inak menené. Ohľadom presnej výšky poštovného do zahraničia budeme informovať po potvrdení Vašej objednávky. K uvedeným sumám neúčtujeme žiadne ďalšie poplatky. Balné neúčtujeme, bez ohľadu na hodnotu Vašej objednávky či počet objednaných titulov.

OSOBNÝ ODBER

Firma GUNBROKER Vám okrem pohodlného doručenia vašich objednávokaž ku vám domov kuriérom ponúka aj možnosť prísť si pre vašu objednávku osobne do nášho obchodu – tzv. osobný odber. Ak si zvolíte tento spôsob platby, za tovar platíte pri osobnom preberaní tovaru. Telefonicky bude dohodnutý presný čas a dátum prevzatia tovaru, aby vyhovoval obom stranám. Tovar je možné si vyzdvihnúť osobne na adrese Mostná 56 949 01, Nitra alebo v akejkoľvek prevádzke uvedenej v kontaktoch alebo pri výbere pobočky pri objednávke v eshope.

Čl. VI. – DODACIE PODMIENKY A EXPEDIČNÉ LEHOTY

1. Ak nie je v popise objednaného výrobku uvedené inak, je všetok tovar, ktorý je na sklade, expedovaný do 2 pracovných dní po potvrdení objednávky. V prípade, že sa objednaný tovar nevyrába, resp. nie je v prevádzkových možnostiach predávajúceho tovar pre kupujúceho zabezpečiť, alebo by s obstaraním tovaru boli spojené neprimerané náklady, nie je predávajúci viazaný objednávkou, o čom kupujúceho v lehote do 3 dní od zistenia tejto skutočnosti upovedomí.

2. Každý kupujúci je informovaný o zaslaní tovaru emailom. Objednávku si môže skontrolovať pri prihlásení sa v systéme. O stave objednávky je kupujúci taktiež upovedomený emailom.Dodávka tovaru je uskutočnená prostredníctvom zásielkovej služby alebo poštou na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke. 

3. Dodanie tovaru na územie členských štátov Európskej únie, príp. iných štátov uskutočňujeme na základe predchádzajúceho súhlasu a vzájomného písomného odsúhlasenia si ceny za poštovné a balné a príp. ďalších dodacích podmienok medzi kupujúcim a predávajúcim.

4. Predávajúci si vyhradzuje právo na predĺženie expedičnej lehoty v prípade, že tovar nie je momentálne na sklade, nebol včas dodaný výrobcom a pod., alebo sa vyskytnú iné nepredvídateľné udalosti. V prípade ďalšej expedičnej lehoty bude zákazník informovaný emailom, alebo telefonicky. Predávajúci je však povinný v súlade splatnou právnou úpravou dodať tovar kupujúcemu najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia objednávky zo strany kupujúceho.

6. V akútnych prípadoch (napr. tovar je určený ako darček, alebo je treba ho doručiť pred odchodom na dovolenku) nás kupujúci môže požiadať o prednostné vybavenie objednávky. Je možné v objednávke uviesť prednostnú realizáciu objednávky, resp. telefonicky doplniť uvedenú požiadavku. Tovar odošleme prostredníctvom balíka zásielkovou službou s doručením do 24 hodín (nasledujúci pracovný deň od odoslania).

7. Pokiaľ časť objednaného tovaru buď nie je momentálne na sklade, alebo je potrebné na zákazku vyrobiť, celú objednávku pozastavíme a kupujúceho informujeme o približnom možnom termíne vybavenia celej objednávky. Kupujúci nás na základe tejto informácie môže požiadať o zaslanie tej časti tovaru, ktorá je na sklade, v rámci lehoty stanovenej obchodnými podmienkami a zbytok tovaru bude vyexpedovaný, akonáhle bude k dispozícii. V tomto prípade však zákazník hradí poštovné za obidve zásielky.

Čl. VII – NEDORUČENÉ ZÁSIELKY

Pokiaľ sa zásielka vráti ako nedoručená bez nášho zavinenia (pošta adresáta nenašla, nevyrozumela o uložení zásielky, zákazník zásielku nedopatrením alebo úmyselne neprevzal, a pod.) odošleme zákazníkovi správu e-mailom so žiadosťou o informáciu, čo ďalej robiť s jeho objednávkou. Odpoveď na túto výzvu očakávame v termíne do 7 dní od odoslania správy. Ak nás zákazník požiada o opätovné odoslanie zásielky, doúčtujeme k celkovej cene zásielky druhý manipulačný poplatok a poštovné ako pri prvom odoslaní. Opätovné odoslanie nedoručenej zásielky je možné len na základe úhrady vopred. Pokiaľ zákazník na našu výzvu v navrhnutom termíne neodpovie, objednávku stornujeme. Zákazníka na storno objednávky upozorníme. V tomto prípade bude ďalší nákup zákazníka možný len po zaplatení tovaru vopred (bankovým prevodom). Ak platba prebehne v poriadku, toto platobné obmedzenie pre ďalšie objednávky zrušíme.

Čl. VIII -ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

Formulár na vyplnenie stiahnete tu.

1. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu a to do 15 dní odo dňa prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý okamihom, keď kupujúci alebo ním určená osoba / okrem dopravcu/ prevezme tovar., alebo ak sa:
a/ tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene – okamihom prevzatia tovaru dodaného ako posledného
b/dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov – okamihom prevzatia posledného dielu alebo kusa
c/ tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia – okamihom prevzatia prvého tovaru.

Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

2. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy tvoriaceho súčasť týchto obchodných podmienok a to buď v listinnej podobe zaslaním na adresu sídla predávajúceho. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa týchto VOP. Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať údaje v ňom požadované tak, ako vyplývajú z obsahu formulára poskytnutého spotrebiteľovi zo strany predávajúceho.

3. Odstúpením od zmluvy sa táto zrušuje od počiatku a zmluvné strany sú povinné navzájom si vrátiť prijaté plnenia a to:

a/ Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovného a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe, nie je však povinný uhradiť mu dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Predávajúci však nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

b/ Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Pri odstúpení od zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Spotrebiteľovi doporučujeme vrátiť tovar nepoškodený, ani inak znehodnotený, vrátane dokumentácie zaslanej mu predávajúcim spolu s tovarom . V opačnom prípade zodpovedá spotrebiteľ za zníženie hodnoty tovaru vzniknuté v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré vykonal nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

4. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku môže kupujúci doručením e-mailu. V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. V prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti predávajúci už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

5.  Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

6.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
a)
poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby, 
b)
predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, 
c)
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, 
d)
predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e)
predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, 
f)
predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, 
g)
predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť, 
h)
vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal, 
i)
predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil, 
j)
predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale, 
k)
poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote, 
l)
poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

Čl. IX. – REKLAMAČNÝ PORIADOK, ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY TOVARU

Reklamačný formulár – prosíme o vyplnenie – FORMULÁR.

1. Poskytovanie záruk a postup pri riešení reklamácií sa spravujú platnou právnou úpravou a to ustanoveniami Občianskeho zákonníka č.40/64 Zb. v platnom znení a zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z.z. v platnom znení.

2. Pred prvým použitím tovaru je kupujúci povinný riadne preštudovať záručné podmienky vrátane užívateľskej príručky (manuálu k obsluhe). V prípade používania výrobku v rozpore s užívateľskou príručkou (návodom k obsluhe) nesie kupujúci všetky dôsledky, ktoré mu týmto vzniknú, sám a ich následná reklamácia bude uznaná za neoprávnenú. Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z prevádzky produktov, funkčných vlastností a škôd z neodborného používania produktov, rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími udalosťami a chybnou manipuláciou. Na vady tohto typu pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka. Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté opotrebením spôsobeným obvyklým používaním.

3. Záruka sa nevzťahuje ani na prípady mechanického poškodenia vinou kupujúceho, poškodením spôsobeným nadmerným a nevhodným užívaním, zanedbaním starostlivosti o tovar, vniknutím cudzích látok (prach, voda, atď.) do zariadenia, či poškodením spôsobeným vyššou mocou. Na tovar s porušenými ochrannými pečaťami, nálepkami, sériovými číslami, alebo nesúci znaky nekvalifikovanej opravy sa záruka taktiež nevzťahuje.

4. Predávajúci nezodpovedá za prípadne vady tovaru, na ktoré bol kupujúci v dobe uzatvárania zmluvy upozornený a súčasne prevzatie tovaru neodmietol. Pokiaľ ide o veci použité, nezodpovedá predávajúci za vady zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré mala vec pri prevzatí kupujúcim.

5. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu sa záruka nevzťahuje na závady, pre ktoré bola nižšia cena dohodnutá.

6. Predávajúci poskytuje na každý tovar záručnú dobu 2 roky. Zo záruky sú vyňaté chyby a poškodenia výrobku, ktoré vznikli nesprávnym zaobchádzaním, nesprávnym používaním, nesprávnym ošetrovaním výrobku a iné. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim, týmto dňom prechádza na kupujúceho aj nebezpečenstvo škody na tovare.

7. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný spolu s reklamáciou predložiť predávajúcemu záručný list, pokiaľ bol k tovaru vystavený, resp. faktúru, ktorá slúži ako záručný list. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim a predlžuje sa o dobu, po ktorú bol tovar v záručnej oprave, čím je myslená doba od prevzatia tovaru do oprávnenej reklamácie, až do doby, kedy bola kupujúcemu zaslaná výzva na vyzdvihnutie tovaru zo záručnej opravy. V prípade výmeny tovaru získava kupujúci na nový tovar záruku v dĺžke 24 mesiacov.

8. V písomnom oznámení musí byť uvedený popis zistených závad, t.j. musí uviesť o aké vady sa jedná a ako sa prejavujú. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť a vyriešiť reklamáciu v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú. V ostatnom platia pre zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru ustanovenia všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z.z. v platnom znení.

9. Po obdržaní reklamovaného tovaru Vás budeme bezodkladne kontaktovať e-mailom alebo telefonicky a dohodneme sa s Vami na rýchlom vyriešení problému: reklamovaný tovar Vám vymeníme kus za kus, prípadne iný, ktorý si vyberiete (do hodnoty reklamovaného tovaru) alebo Vám vrátime peniaze. O reklamácií rozhodneme ihneď, v zložitých prípadoch najmä ak je potrebné odborné posúdenie vady, najneskôr do 30 dní od prijatia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty máte právo na vrátenie kúpnej ceny tovaru alebo máte právo na výmenu výrobku za nový výrobok. O výsledku reklamácie budete informovaný bezprostredne po rozhodnutí o spôsobe vybavenia reklamácie telefonicky, resp. e-mailom a písomne.

10. Nekompletnosť zásielky alebo poškodenie tovaru je nutné oznámiť bezodkladne najneskôr do 48 hodín od prevzatia zásielky emailom na adresu petris@petris.sk alebo telefonicky v pracovné dni.

11. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.

12. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len „odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.

13. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

Čl. X. – Ochrana osobných údajov
Prevádzkovateľ internetového obchodu je Petris – Slovakia s. r. o., Piaristická 4605/16, 949 01, Nitra, zapísaná v obch. registri vložka č. 24370/N. V našej firme chránime Vaše súkromie. Aby sme Vám mohli poskytnúť všetky služby, potrebujeme o Vás vedieť základné informácie. Niektoré z nich majú povahu osobných údajov v zmysle Zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v informačných systémoch. My sa týmto zákonom pri používaní Vašich údajov riadime. Pri nakupovaní je potrebné poskytnúť nasledovné informácie o Vás: meno a priezvisko, presná adresa vrátane krajiny (resp. adresa, ktorá ma byť uvedená na faktúre)

Vaša e-mailová adresa (slúži na Vašu identifikáciu v systéme a na komunikáciu s Vami) voliteľne ďalšie adresy (ak si želáte doručiť zásielku na inú adresu ako je fakturačná) telefónne číslo (pre rýchlejší kontakt s Vami) ak nakupujete ako firma / živnostník, naviac: obchodný názov, IČO a IČ DPH (pre vystavenie faktúry a správne zaúčtovanie) Tieto údaje sú uchovávané v chránenej databáze na serveri. Tieto údaje sú taktiež nutné pre náš účtovný a fakturačný systém. Pri nákupe nie je povinná registrácia, zaregistrovať sa však môžete, registrácia urýchli váš ďalší nákup, ak si želáte zmazať vašu registráciu požiadajte nás o to e-mailom.

V našom obchode nezadávate žiadne informácie, ktoré by sa priamo týkali práce s peniazmi na Vašich účtoch. Všetky v súčasnosti ponúkané formy elektronického bankovníctva (platenia za tovar cez internet) sú realizované priamo na stránkach Vašej banky, ktorá nám poskytne jedine informáciu o úspešnosti či neúspešnosti platby a Vaše meno, prípadne číslo účtu (aby sme vedeli platbu identifikovať a v prípade potreby vrátiť). V žiadnom prípade sa nedozvieme žiadne ďalšie informácie, ako Vaše prihlasovacie údaje alebo zostatok na Vašom účte. Počas Vašej návštevy sú na našom serveri uchovávané dočasné informácie, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie obchodu (napr. čo ste vložili do nákupného košíka, kedy ste na stránku prišli, odkiaľ ste na stránku prišli). Kedykoľvek po prihlásení sa na stránke si môžete svoje osobné údaje skontrolovať a v prípade potreby zmeniť.

Vaše osobné údaje nezverejňujeme, nesprístupňujeme, neposkytujeme žiadnym iným subjektom, s výnimkou organizácií, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie Vašej objednávky. Sú to najmä banky (v niektorých prípadoch poskytnutie Vášho mena), doručovateľské služby (adresa na dodanie). Tieto údaje sú však vždy poskytnuté jednorázovo pre vybavenie Vašej konkrétnej objednávky. Databázu osobných údajov chránime pred ich poškodením, zničením, stratou a zneužitím. Prevádzkovateľ môže tretím stranám alebo verejnosti poskytnúť súhrnné štatistické informácie o zákazníkoch, návštevnosti, obrate a ďalšie údaje, avšak na základe nich nie je možné nijakým spôsobom identifikovať jednotlivých zákazníkov.

Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle ust. § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“) predávajúci ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.

Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1 ZnOOÚ, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.

Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas podľa predchádzajúceho bodu na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.

Predávajúci vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto obchodných a reklamačných podmienkach bude získavať osobné údaje vždy osobitne na základe súhlasu kupujúceho a zároveň zabezpečí, aby sa tieto osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané za účelom plnenia kúpnej zmluvy.

Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči:

a) spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,

b) využívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo

c) poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu

Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. e) bod 3 a bod 4 ZnOOÚ pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov:

· Slovenská pošta, a.s. – Partizánska cesta 9, 975 99, Banská Bystrica.